Köşe Yazıları

Tatil Kaçmıyor!

İlkokula giderken birçoğumuz annelerimizle ders yapmışızdır… Ben de çocukluğumda rahmetli annemle ders yaparken sıkılınca işi aceleye getirip, televizyon seyretmek isterdim. Annem de “televizyon kaçmıyor” derdi.

Bu günün başlığı annemden oldu…

Özellikle büyükşehirlerde yaşayan bizler, konu tatil olduğu zaman kendimizi yeniden doğmuş gibi hissediyoruz. Tatili adeta bir milat olarak görerek, aylar boyu o programın hayaliyle yaşıyor, gün sayıyoruz ve bunda yüzde yüz haklıyız, bunu hak ediyoruz.

İşte o gün geldiğinde heyecanımıza yenik düşmeden araçlarımıza binmeli ve seyahatin keyfini çıkartarak acele etmeden tatile başlamalıyız.

Kullanmayı çok sevdiğim bir tanım var; arabaya niye bindiğimizi unutmamalıyız!

Yani arabaya binerken ana hedef sevdiklerimizle birlikte, diğer sevdiklerimize kavuşmak, sıcak kumlardan serin sulara atlamak ya da yeni yerler, bu yerlere dair yeni lezzetler keşfetmek olabilir. Bunlar harika hedefler…

Bu hedefe giderken yolumuz çıkan bir kamyon, gereksiz korna çalan bir başka şoför yada başka hiçbir şeyin bizi hedefimizden alıkoymasına izin vermeyelim. Yoldan sıkılınca inip çay içelim, çocuklarla fotoğraf çekelim. Böylelikle tabakların fotoğrafından öncelikli paylaşımlarımız da oluşur.

Biz eşimle sıkça araba ile seyahate çıkarız. Bu yazıyı da Mersin’den yazıyorum. Yol boyunca 3-4 defa duruyoruz. Bu seyahatte yol kenarındaki gelinciklerin fotoğrafını çekmek için bile durduk. Hem seyahatin keyfini arttırıyoruz. Hem de dinleniyoruz. Tavsiye olunur…

Hız yükselince siz seyahati yönetemez hale geliyorsunuz. Sadece arabayı kullanıyorsunuz. Bence manzaranın keyfini çıkartacak hızı korumak çok daha keyifli. Çünkü o görsel şöleni bir daha yakalama fırsatı bulamayabiliriz.

Biz yol kenarında durup, tezgahlardan alışveriş yaparak esnafla muhabbet etmeyi tercih ediyoruz. Özellikle Ege’ye yada Akdeniz’e tatile gitmek için Manisa’dan geçerken inip kavun tezgahlarında zaman geçirin. Mis gibi kokuyu içinize çekin. Şehir stresinizi yok edecek o saf, temiz memleketim insanı ile beş dakika sohbet etmek size pozitif enerji yüklemesi sağlayacaktır. O arada uyuşan bacaklarınız da açılmış olur. Sonra yüzünüzde tebessümle, keyifle yola devam…

Ortalama 500 km. süren bir yolculukta hayatınızı riske sokmanın karşılığının maksimum 45 dakika kazanç olacağını lütfen unutmayın.

Hep olumsuzluklardan bahsetmeyi istemiyorum. Ama durumun yarattığı üzüntü, küçük hatırlatmalara yönlendiriyor beni…

Üst segment araçlarda, aracın tüm fonksiyonlarının doğru çalışması, lastiklerinin iyi olması şartı ile güvenli fren mesafesini hatırlamak için lütfen şu tabloya bir göz atın…

Hız (km/saat) Algılama Mesafesi (m)* Fren Mesafesi (m) Durma Mesafesi (m)
40 11 11 22
50 14 16 30
90 25 53 78
100 28 65,5 93,5
110 30,5 80 110,5
120 33 94 127
* Algılama (reaksiyon) süresi “1” saniye olarak alınmıştır.
** Verilen durma mesafeleri kuru asfalt zemin için geçerli ortalam

Yazıya annemle başladık, rahmetli babamla bitirelim…

Bana araba kullanmayı babam öğretti. Unutamadığım bir cümleyi paylaşayım sizlerle…

Önündeki araba ile mesafeni ayarlarken, o aracın ön tekerlekleri arasından gelen ışığı görecek kadar geride kal” derdi. Gözünüzde canlandırın lütfen. Şimdi bazı heyecanlı arkadaşlar öndeki aracın plakasını dahi göremiyor… Takip mesafesini doğru belirlemek, olası problem anlarında size karar verme, tercih kullanma fırsatı sağlayacaktır.

Birçoğunuzla bugüne kadar hiç karşılaşmadık. Belki zaman içinde karşılaşır, yazışır, tanışır ve belki de arkadaş olabiliriz. Ama bunlar olamasa da ben sizleri önemsiyor ve seviyorum. Sizlerle paylaştığım, hayatımın büyük bölümünü adadığım trafik konusunu da aynı şekilde çok seviyorum. Trafik içinde hepimizin kocaman bir aile olduğumuza inanıyorum ve tüm sevdiklerimin bir arada huzur içinde var olduklarını bilmek, görmek istiyorum.

Daha konuşacak çok konumuz, oluşturacak çok anımız ve gidilecek bir sürü yolumuz var. Benimle paylaşacağınız anıları, trafikle ve otoparkla ilgili yorumlarınızı heyecanla bekleyeceğim. Eminim bayram boyunca, bavulunuzda bir çok konu biriktirmiş olacaksınız.

UnutmayalımTatil kaçmıyor

Hepinize huzurlu ve keyif dolu nice bayramlar dilerim.

Görüşmek üzere…

Tatil Kaçmıyor!
4.7 (93.1%) 29 oy verildi

Reklam
Etiketler
alp aktuğ

Alp Aktuğ

Elektronik kulvarında alışılagelmiş bir eğitimi tamamladıktan sonra hızla çalışma hayatına atıldı. Özel TV kanallarında; teknik yöneticilik, reklamcılık, perakende gibi birçok branşta çalıştıktan sonra "Trafik & Otopark" sektörüne demir attı. 25 yıldır hizmet verdiği sektörde 300’ün üzerinde projeye imza attı. Avusturya orjinli SKIDATA firmasına da uzun süre Türkiye ve bölge ülkelerde genel danışmanlık hizmeti verdi. Sabiha Gökçen Havalimanı, Piyalepaşa, Akasya, Mall of İstanbul, Vadi İstanbul, Metropol İstanbul gibi birçok büyük projede; tasarım, danışmanlık, otomasyon sistem uygulama ve işletme konularında hizmet vermeye devam etmektedir. İrtibat için, alpaktug@gmail.com

Kim ne demiş?

Bildir
Can Erkut Sevinc
Ziyaretçi

Çok keyifli ve hakikaten faydalı bir sohbet yazısı olmuş, kim bilir belki de geç başladığınız bir uğraş olmasın bu makaleler! Tebrikler, keyifti. 🙂

ALP AKTUĞ

Merhaba. Öncelikle zarif yorum içim teşekkür ederim. İnsan bazı konularda fikri olduğunu düşünerek uzun yıllar geçirip, okuduklarını, yaşadıklarını çuvalına koyarak biriktiriyor. Ta ki bir dost karşısına çıkıp bu birikimi paylaşma zamanı geldiğini hatırlatana kadar. İşte o gün “zaman gelmiş ” oluyor. Ercan Bey’in yaptığı bu hatırlatma ile ben de çuvala koyduklarımı paylaşmaya başladım. Umarım beğenilere layık olabilirim.

Yasin
Ziyaretçi

Eskiler geldi aklıma. Yollar uzundu araçlar bugünki gibi konforlu değildi evler de gösterişli değildi ama herşey sağlamdı ve gerçekti.

ALP AKTUĞ

Merhaba. “İçimizdeki trafik” yazı dizisinde anlatmak istediğimiz konuların ağırlıklı bir kısmı yorumunuzla ilintili. Eskiden çok daha keyifle yaşadığımız bu hayatı, değişen bakış açımızla zorlaştırdığımızı ve bunu yine kendi gayretimizle hızla düzeltilebileceğini anlatmaya çalışıyoruz. Siz değerli okurların katılımıyla, hep birlikte çok daha keyifli bir yaşama giden yolu bulacağımıza inanıyorum.